DPF DAF 106 NOWY CZY REGENEROWANY CO WYBRAĆ I DLACZEGO U NAS?

Nowy DPF DAF 106 Lift

Wybór między nowym a regenerowanym DPF DAF XF 106 po LIFT zależy wyłącznie od samego klienta i jego budżetu. Nowy DPF może być lepszy, jeśli możesz sobie na to pozwolić i zależy Ci na pewności jakości. Pod warunkiem, że znajdziesz renomowanego producenta np. firmę „DPFDAF.pl” z Rabki Zdrój na południu Polski , 50 km od Krakowa , 350 km od Warszawy i Poznania, regenerowany DPF może być rozsądną opcją, jeśli chodzi o wydajność i środowisko.

Niezależnie od Twojego wyboru, ważne jest, aby przestrzegać przepisów dotyczących emisji spalin obowiązujących w Twoim regionie i regularnie sprawdzać filtr DPF w Twojej ciężarówce, aby zapewnić jej właściwe działanie.

Nie wszystkie warsztaty wykonują profesjonalne czyszczenie: regenerowany DPF wymaga profesjonalnej regeneracji oraz jego dokładnego wysuszenia wraz zabezpieczeniem wkładu , co oznacza, że musisz znaleźć odpowiedniego dostawcę lub serwis, który oferuje tę usługę.

Wybór między nowym a regenerowanym filtrem DPF do ciężarówki DAF 106 Lift zależy od wielu rzeczy, takich jak budżet, oczekiwania dotyczące wydajności i czasu eksploatacji, a także dostępność części na rynku. Oto kilka argumentów za i przeciw uzyskaniu nowego lub odnowzonego DPF DAF 106:

Zalety nowego wkładu DPF DAF 106:

Cena

Mamy najniższe ceny nowych i regenerowanych wkładów DPF DAF 106 w Polsce a nawet Europie.

Pewność jakości, Zgodność z normami emisji

Ponieważ nasz wkład DPF jest fabrycznie nowy, możesz być pewien jego jakości i trwałości. Nie musisz się martwić o jakiekolwiek ukryte uszkodzenia filtra.

Dłuższa żywotność

Nowe wkłady DPF zwykle są żywotniejsze niż regenerowane filtry. Po zamontowaniu różnica ciśnień wynośi 2-3 mbar a pierwsze wypalanie przy sprawnej technicznie ciężarówce ok 2rys km.

Zgodność z normami emisji

Nowy wkład DPF DAF 106 po lifcie umożliwia zgodność z obowiązującymi normami emisji spalin. Jest to ważne, jeśli pracujesz w branży transportowej lub w innym obszarze, w którym obowiązują ostre przepisy dotyczące emisji.

Wady:

Wyższy koszt

Regenerowane filtry DPF DAF 106 są zwykle tańsze niż nowe.







Regenerowany filtr bez użycia chemii DPF DAF 106

Zalety:

Niższy koszt

Regenerowane filtry DPF DAF 106 są zwykle tańsze niż nowe (950zł).

Ekologia

Regeneracja filtrów DPF DAF 106 bez użycia chemii może być bardziej przyjazna dla środowiska, ponieważ pozwala na wykorzystanie materiału, który jest już dostępny, zamiast produkcji całkowicie nowego produktu.

Wady

Niepewność jakości

Jeśli używany wkład DPF DAF 106 ma w sobie nie widoczne wady typu mikropęknięcia wtedy żywotność jego może być krótsza.

Może nie spełniać norm emisji

Regenerowany DPF może nie spełniać aktualnych norm emisji spalin, co może spowodować problemy z prawem i możliwe kary finansowe.

NOWY DPF DAF 106

w cenie 3450 zł

O nas

Opinie klientów

/
Super obsługa. Oby więcej takich fachowców. 80 kilometrów w jedną stronę, ale opłacało się i pewnie jeszcze tam pojadę w razie potrzeby. Bardzo gorąco polecam ten serwis.
Tomasz J.
Zgłosiłem się do chłopaków na pranie dpf-a w Daf xf 106 W sobotę chłopaki nie pracują ale za to jest możliwość przywiezienie auta i zostawienia na parkingu. Tak zrobiłem. W poniedzialek o 9.00 auto bylo już gotowe. Usługa wykonana na najwyższym poziomie, dobry kontakt , mili ludzie, profesjonalne podejście do kienta. Gorąco polecam ten warsztat 💪😉
Adam Żki
W pełni profesjonalne i kulturalne podejście. Usługa naprawy filtra dpf wykonana szybko i na miejscu. Filtr zdemontowany, wyczyszczony i założony. Bardzo przekonujący jest okres gwarancji oraz możliwość sprawdzenia auta na komputerze po jakimś czasie użytkowania.
Lukasz D.
Fenomenalna obsługa, życzliwe podejście do klienta. W sytuacji awaryjnej można na nich liczyć. Jakość pracy prima sort. Polecam gorąco
Miki M.

 

Co zapycha filtry DPF w DAF 106 ?

Turbosprężarka a VTG

Uszkodzone lub źle działające układy zmiennej geometrii turbiny (VTG) w silnikach wysokoprężnych mogą wpływać na pracę filtru cząstek stałych silnika (DPF). DPF w DAFie 106 po lifcie zajmuje się usuwaniem cząstek stałych z gazów wylotowych silnika diesla.

W turbosprężarkach układ VTG umożliwia regulację geometrii łopatek turbiny w celu maksymalizacji wydajności turbosprężarki w różnych zakresach obrotowych silnika. Jeśli VTG jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do niewłaściwej regulacji ciśnienia w systemie dolotowym, co może wpłynąć na efektywność spalania i emisję cząstek stałych, które mogą zapychać DPF.

Zalecam skonsultowanie się z serwisem DPF z Rabki Zdrój firmą EcoSerwisDPF specjalizującym się w pojazdach ciężarowych, jeśli masz problem z DPF w ciężarówce DAF 106 po lifcie i podejrzewasz uszkodzenie VTG. Będą mieli możliwość dokładnego zbadania układów VTG i DPF oraz odpowiednich napraw lub wymian. Regularne konserwacje i utrzymanie układu wydechowego i silnika są niezbędne do uniknięcia problemów z DPF i innymi komponentami pojazdu.

Wtryskiwacze

Istnieje możliwość, że uszkodzone wtryskiwacze mogą powodować zapychanie się filtru cząstek stałych (DPF) w ciężarówce DAF 106 po lifcie. Wtryskiwacze są odpowiedzialne za rozpylanie paliwa do komory spalania silnika. Niewłaściwe działanie wtryskiwaczy może powodować nierównomierne spalanie, emisję większej ilości cząstek stałych lub problemy z DPF.

Jeśli wtryskiwacze są uszkodzone lub nie działają prawidłowo, mogą wystąpić różne problemy, które mogą wpłynąć na DPF:

Zwiększona emisja cząstek stałych:

Niewłaściwe wtryskiwanie paliwa może spowodować niepełne spalanie, co zwiększa emisję cząstek stałych do układu wydechowego.

Obciążenie filtra DPF:

Zwiększona emisja cząstek stałych spowodowana uszkodzonymi wtryskiwaczami może obciążać DPF, powodując jego zapychanie.

Konieczność regeneracji:

DPF musi regularnie przejść proces regeneracji, aby usunąć cząstki stałe. Zbyt wysoka emisja może być spowodowana uszkodzonymi wtryskiwaczami.

Należy niezwłocznie skontaktować się z serwisem lub mechanikiem specjalizującym się w pojazdach ciężarowych, jeśli podejrzewasz, że uszkodzone wtryskiwacze wpływają na DPF ciężarówki DAF 106. Przetestowanie i naprawa wtryskiwaczy oraz przegląd DPF w DAF 106 mogą być konieczne, aby przywrócić prawidłową pracę silnika i zapobiec dalszym problemom z filtrem cząstek stałych.

Czujnik sadzy DPF:

Czujnik sadzy w ciężarówce DAF 106 po lifcie jest elementem systemu kontroli filtru cząstek stałych (DPF). Ma on za zadanie monitorowanie poziomu zgromadzonych cząstek stałych w DPF. Nazywany jest również czujnikiem cząstek stałych lub czujnikiem DPF. Ale nie jest to bezpośrednia przyczyna zapychania DPF. Główną funkcją czujnika jest monitorowanie stanu filtra. Jeśli poziom zgromadzonych cząstek stałych jest zbyt wysoki, czujnik informuje kontrolera pojazdu, że należy rozpocząć proces regeneracji DPF.

Kontroler pojazdu może rozpocząć regenerację DPF, jeśli czujnik sadzy wykryje nadmiar cząstek stałych. W trakcie regeneracji DPF dodaje się paliwo, co podnosi temperaturę DPF i pomaga spalić zgromadzone cząstki stałe. Proces ten jest stosowany, aby utrzymać DPF w odpowiednim stanie i zapobiec zapychaniu się.

Czujnik NOX przed katalizatorem:

Zapychanie się filtru cząstek stałych (DPF) w ciężarówce DAF 106 po lifcie jest bezpośrednią konsekwencją czujnika NOx (tlenków azotu) przed katalizatorem. Czujnik NOx jest zazwyczaj połączony z systemem kontroli emisji i monitoruje poziom tlenków azotu zawartych w spalinach. Jego głównym celem jest śledzenie emisji NOx i upewnienie się, że kontroler pojazdu spełnia wymagania dotyczące emisji tlenków azotu.

Czujnik różnicy ciśnień DPF:

Czujnik różnicy ciśnień, znany również jako czujnik DP (czujnik różnicy ciśnień), jest kluczowym elementem systemu kontroli filtru cząstek stałych (DPF) w pojazdach wyposażonych w ten rodzaj filtra. Ten czujnik obserwuje różnicę ciśnień między stroną wlotową a wylotową filtra DPF. Głównym celem czujnika różnicy ciśnień jest informowanie kontrolera pojazdu o stopniu zapchania DPF.

Może to oznaczać, że DPF jest zapchany lub blisko zapchania się, jeśli czujnik różnicy ciśnień wskazuje, że różnica ciśnień jest zbyt duża. Jeżeli czujnik nie dziala proces oczyszczania,wypalania DPF w ciężarówce może nie działać i filtr DPF automatycznie się zapycha.