Decyzja pomiędzy nowym a regenerowanym filtrem DPF w modelu DAF XF 106 po LIFT zależy głównie od indywidualnych potrzeb kierowcy oraz dostępnego budżetu. Obie opcje mają swoje zalety – ważne jednak, by dokonać wyboru świadomie i w oparciu o rzetelne informacje.
Zakup nowego DPF to rozwiązanie dla osób, które stawiają na maksymalną pewność i gwarancję jakości, a jednocześnie dysponują wyższym budżetem. Nowy filtr to pełna fabryczna sprawność, długa żywotność i gwarancja bezproblemowej pracy układu.
Z kolei regenerowany DPF stanowi rozsądną alternatywę ekonomiczną i ekologiczną. Przy odpowiednim wykonaniu proces regeneracji przywraca filtr do parametrów zbliżonych do fabrycznych, a koszt takiej usługi jest nawet kilkukrotnie niższy niż zakup nowej części. To doskonałe rozwiązanie dla firm transportowych i kierowców, którzy chcą połączyć oszczędność z dbałością o środowisko.
Warto pamiętać, że jakość regeneracji ma kluczowe znaczenie. Nie wszystkie warsztaty wykonują ten proces w sposób prawidłowy. Profesjonalna regeneracja obejmuje m.in.:
kompleksowe czyszczenie DPF metodą wodno-pneumatyczną,
dokładne wysuszenie filtra,
zabezpieczenie wkładu i kontrolę przepływu,
testy końcowe potwierdzone protokołem czyszczenia.
Dlatego wybierając usługodawcę, postaw na doświadczenie i specjalistyczny sprzęt. Renomowany serwis, taki jak nowyDPF.pl z Rabki-Zdroju – położony 50 km od Krakowa oraz około 350 km od Warszawy i Poznania – oferuje profesjonalną regenerację filtrów DPF DAF XF 106 po LIFT z zachowaniem najwyższych standardów jakości.
Bez względu na to, czy zdecydujesz się na nowy, czy regenerowany filtr DPF, pamiętaj o regularnych kontrolach i przestrzeganiu przepisów dotyczących emisji spalin. Dobrze utrzymany DPF to gwarancja dłuższej żywotności silnika, niższego zużycia paliwa i bezpiecznej, ekologicznej jazdy.
nowyDPF.pl – Twój partner w zakresie regeneracji i sprzedaży DPF DAF XF 106 po LIFT.
Wybór między nowym a regenerowanym filtrem DPF do ciężarówki DAF 106 Lift zależy od wielu rzeczy, takich jak budżet, oczekiwania dotyczące wydajności i czasu eksploatacji, a także dostępność części na rynku. Oto kilka argumentów za i przeciw uzyskaniu nowego lub odnowzonego DPF DAF 106:
Mamy najniższe ceny nowych i regenerowanych wkładów DPF DAF 106 w Polsce a nawet Europie.
Ponieważ nasz wkład DPF jest fabrycznie nowy, możesz być pewien jego jakości i trwałości. Nie musisz się martwić o jakiekolwiek ukryte uszkodzenia filtra.
Nowe wkłady DPF zwykle są żywotniejsze niż regenerowane filtry. Po zamontowaniu różnica ciśnień wynosi 2-3 mbar a pierwsze wypalanie przy sprawnej technicznie ciężarówce ok 2tyś km.
Nowy wkład DPF DAF 106 po lifcie umożliwia zgodność z obowiązującymi normami emisji spalin. Jest to ważne, jeśli pracujesz w branży transportowej lub w innym obszarze, w którym obowiązują ostre przepisy dotyczące emisji.
Wady:
Regenerowane filtry DPF DAF 106 są zwykle tańsze niż nowe.
Zalety:
Regenerowane filtry DPF DAF 106 są zwykle tańsze niż nowe (950zł).
Regeneracja filtrów DPF DAF 106 bez użycia chemii może być bardziej przyjazna dla środowiska, ponieważ pozwala na wykorzystanie materiału, który jest już dostępny, zamiast produkcji całkowicie nowego produktu.
Jeśli używany wkład DPF DAF 106 ma w sobie nie widoczne wady typu mikropęknięcia wtedy żywotność jego może być krótsza.
Regenerowany DPF może nie spełniać aktualnych norm emisji spalin, co może spowodować problemy z prawem i możliwe kary finansowe.
w cenie 3450 zł
Filtr DPF w ciężarówkach DAF 106 po LIFT jest kluczowym elementem układu wydechowego, który odpowiada za zatrzymywanie cząstek sadzy powstałych w procesie spalania paliwa. Niestety, nawet przy prawidłowej eksploatacji może dojść do jego zapychania. Przyczyn może być wiele – od usterek układu dolotowego, przez błędy wtrysku paliwa, aż po awarie czujników sterujących procesem regeneracji.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze przyczyny zapychania DPF w DAF 106 oraz ich skutki:
Uszkodzona lub zanieczyszczona turbosprężarka z systemem VTG to jedna z częstszych przyczyn problemów z DPF.System VTG reguluje kąt łopatek turbiny, aby zapewnić optymalne ciśnienie doładowania przy różnych prędkościach obrotowych silnika.👉 Gdy VTG nie działa prawidłowo:
dochodzi do niewłaściwego spalania paliwa,
wzrasta ilość sadzy w spalinach,
DPF szybciej się zapycha i częściej wymaga regeneracji.
W przypadku podejrzenia awarii układu VTG zaleca się diagnostykę w specjalistycznym serwisie
Wtryskiwacze odpowiadają za precyzyjne dozowanie i rozpylenie paliwa w komorze spalania.Kiedy są zabrudzone lub zużyte, mieszanka paliwowo-powietrzna spala się nierównomiernie, powodując:
nadprodukcję sadzy,
nieskuteczne dopalanie cząstek w DPF,
konieczność częstego wypalania lub regeneracji filtra.
Jeśli zauważysz dymienie, spadek mocy lub zwiększone spalanie, konieczna jest kontrola wtryskiwaczy i stanu DPF.
Czujnik sadzy (czujnik cząstek stałych) monitoruje poziom nagromadzenia zanieczyszczeń w filtrze.Nie jest przyczyną zapchania, ale jego awaria może uniemożliwić prawidłową regenerację DPF, co prowadzi do jego przeciążenia i zapchania.Prawidłowo działający czujnik inicjuje proces automatycznego wypalania filtra, gdy sadzy jest zbyt dużo.
Czujnik NOx mierzy poziom tlenków azotu w spalinach i steruje pracą układu SCR (AdBlue).Jeśli czujnik ulegnie awarii, komputer silnika może błędnie zarządzać procesem spalania i regeneracji DPF, co skutkuje:
niepełnym dopalaniem sadzy,
zwiększeniem ilości cząstek stałych trafiających do filtra.
W efekcie DPF ulega zapchaniu i wymaga czyszczenia.
To jeden z najważniejszych elementów monitorujących stan DPF.Mierzy on różnicę ciśnienia między wlotem a wylotem filtra – jeśli jest zbyt wysoka, system wie, że filtr jest zanieczyszczony.Uszkodzony czujnik DP powoduje, że:
proces wypalania DPF nie uruchamia się,
komputer nie rozpoznaje rzeczywistego stanu filtra,
DPF zapycha się do poziomu krytycznego.
Najważniejsze to nie bagatelizować pierwszych objawów, takich jak:
spadek mocy,
wzrost zużycia paliwa,
zapalona kontrolka DPF lub CHECK ENGINE,
dymienie z wydechu.
W takiej sytuacji skontaktuj się ze specjalistami z EcoSerwisDPF (Rabka-Zdrój) – firmą specjalizującą się w:
diagnostyce i czyszczeniu DPF,
regeneracji turbosprężarek,
testach czujników NOx i DP,
pełnej obsłudze układu wydechowego DAF 106 po LIFT.
Każda regeneracja zakończona jest protokołem czyszczenia i objęta 12-miesięczną gwarancją.
Zapychanie DPF w DAF 106 to zwykle efekt uboczny problemów z turbosprężarką, wtryskiwaczami lub czujnikami układu wydechowego. Regularna diagnostyka i fachowa regeneracja pozwalają uniknąć kosztownych napraw i zapewnić pojazdowi długą, bezawaryjną pracę.
EcoSerwisDPF – profesjonalna regeneracja DPF i katalizatorów SCR dla ciężarówek DAF w Rabce-Zdroju (Kraków i cała Polska).